Wednesday 10 July 2013

Selamat Datang Ramadhan

Marhaban ya Marhaban Ramadhan...

Assalamualaikum sahabat sekelian

Setelah sekian lama menghilang...chewahh...hari ini berkesempatan sedikit untuk i mencoret sesuatu di sini.

Ya, Ramadhan tiba lagi, maknanya ini tahun ke-3 i berada di kalangan blogger. Orang lain entah ke mana2 dah dengan alam blogging masing-masing, i tetap juga macam ni. Tak berubah apa pun.

Syukur alhamdulillah, Allah beri kesempatan untuk kita sekali lagi merasai Ramadhan, bulan yang penuh keberkatan ini. Mudah2an Allah beri banyak kelapangan kepada kita untuk melakukan amal ibadah lebih dari waktu biasa. Mudah2an aras kesabaran meningkat naik.

Pentingnya sifat sabar tu sebab inilah cubaan besar terutama di jalan raya. Pukul 4.30 petang - 7.00  malam, ramai berpusu-pusu hendak tiba ke rumah segera, untuk berbuka puasa bersama keluarga. Atau...singgah di bazar Ramadhan, mencari hidangan berbeza dari biasa. 

Terkenang i di bulan Ramadhan setahun lepas, apabila kereta i dilanggar motorsikal semasa bersesak di jalan raya untuk balik ke rumah. Masih terasa bengang di kepala apabila suami menuduh, i yang bersalah...bertuahlah si penunggang motorsikal sebab lepas dari tanggungjawab dia menjawab soalan i, kenapa langgar kereta i ? Atau membayar kerosakan akibat melanggar kereta i. 

Apa2pun, i berdoa agar semua sahabat berada dalam kesejahteraan dan lindungan Nya...Selamat Berpuasa semua!

No comments:

Post a Comment