Monday 1 April 2013

Bekerja sambil berehat di Ulek Beach Resort, Dungun

Pagi tadi, seawal pukul 6.15 pagi, i dah bergegas ke lapangan terbang Kertih...flight pukul 7.30 pagi. Di situ, selalu je sibuk dengan pekerja2 pelantar minyak...Sebenarnya i baru nak balik dari Dungun di Terengganu. Ke sana atas jemputan sebagai fasilitator satu bengkel. I suka ke Dungun. Bagi i, suasana di sana nyaman. Almaklum....tepi pantai kan.

Semasa i di sana, penganjur menempatkan i di Ulek Beach Resort. First time i bermalam di sana. Kebiasaannya i bermalam di Hotel UiTM atau di Mayang Sari.

I nak komen pasal Ulek Beach Resort ni. Bukan yang negatif, tetapi positif. 



Bagi i, Ulek Beach Resort ni cantik. Bilik-biliknya stail chalet, unit berkembar. Keluasan bilik, boleh tahan. Bilik i ada dua katil single. Cukup kemas dan menarik pada pandangan i. Bayaran semalam i rasa dalam RM230.00. TV ada channel ASTRO. Ada kipas angin dan unit penghawa dingin. Yang i paling suka....bilik airnya...ada jacuzzi...apa lagi...layannnn...

Buih sabun tu....

I sampai di Dungun pada malam hari selepas pukul 10.00 malam. Naik Firefly dari Subang pada petang hari dan turun di Kuala Terengganu. Perjalanan dari KT ke Dungun lebih kurang 2 jam. I ingat nak singgah di Kelulut, Marang, nak makan ikan goreng tepung ke, udang goreng tepung ke, atau sotong goreng tepung ke...Kat situ memang sedap dan berbaloi. Kat situ juga ada kedai menjual pelbagai jenis keropok, 008 ke...i lupa la...tapi i tau ada nombor 8 and famous la jugak kepada pengunjung Terengganu.

Sesampai di Ulek Beach Resort, selepas mendaftar diri, i dibawa ke unit chalet tadi. Sunyi...sebab dah malam dan ramai pengunjung sudah tiada. Mula2 i fikir i akan berasa takut sebab, kebetulan i seorang sahaja stay kat situ malam itu. Tetapi, alhamdulillah...tidur i lena....tiada perasaan takut menjelma.



Makanan di Dungun, boleh tahan harganya. Lebih kurang di KL gak rasanya. Pada malam kedua, i makan di Tanjung...makan ikan bakar...sedaaaaapppppp...tetapi kita kena bersabar dengan layanan penggerai sebab, memang la kena tunggu sekurang-kurangnya 20 minit untuk dapat makanan yang dipesan. Puas hati la makan di situ. Cuma i perasan di Terengganu ni, mereka tak faham bila kita minta apa2 air kurang manis or kurang gula...

Kalau kawan2 hendak ke Dungun, silalah bermalam di Ulek Beach Resort...sepanjang pantai ada kedai makan, dan waktu malam kebiasaannya happening di situ.

Cuba la...ooops! Cuma walaupun pantai di situ cun, tapi tak boleh mandi di situ.....

No comments:

Post a Comment