Tuesday 9 April 2013

Hilang seri

Sedihnya i bila i perasan....sebelum ia berlaku, i macam nampak ada sesuatu yang tak kena dengannya. Tapi i tak pula nak check. Tu la akibat 'take for granted'. Sedangkan Allah dah beri firasat sesuatu akan berlaku.

U all percaya tak sebenarnya kita semua selalu ada gerak rasa sesuatu akan berlaku? Pengalaman i setakat ini sudah beberapa kali melalui keadaan di mana i seperti terasa akan menghadapi sesuatu. Tetapi ianya hanya sekali lintasan sahaja. Hanya apabila ia terlintas kita terfikir sejenak tetapi biasanya kita tak begitu ambil peduli. Akhirnya bila ia berlaku, kita baru tersedar...masyaAllah...

I rasa begitulah agaknya kan petunjuk kematian. Allah dah beri petunjuk tetapi kita tak perasan. Sesungguhnya Allah Maha Pengasih kan? Apabila kita mendengar cerita kawan-kawan atau saudara mara tentang si polan dan si polan yang baru meninggal dunia, masing-masing bercerita akan sedikit perubahan yang dilihat tetapi seorang pun tak terfikir akan nyawa yang di hujung tanduk pada ketika itu.

I fikir orang yang akan meninggalkan kita pun terasa sesuatu yang tidak kena tetapi tak pasti apa yang tidak kena. Sedangkan Allah beri amaran sejak azali lagi bahawa nyawa itu hak Dia. Dan tanda-tanda kepergian juga telah dijelaskan.

Aduiiii...seriusnya i bercakap pasal firasat ni kan. Entah kenapa masuk pulak topik ini. Sedangkan i nak cerita pasal apa yang berlaku pada cincin i ni...

Cubala tengok ni....


Dah rongak dah i nampak rupa dia. Tak lawa. Walaupun masih berseri tapi seri dah hilang sikit. Bila nak g replace ni...?

Sedihhhh...kurang sudah seri di jari...

No comments:

Post a Comment