Sunday 14 August 2016

Syukur Alhamdulillah


Assalamualaikum...

Pagi tadi (15/8/2016) Ana telah sekali lagi berkunjung ke Klinik Kesihatan Sg Buloh. Hari Rabu minggu sebelum ini, Ana dan empat anak pergi ke klinik yang sama untuk diuji dengan ujian tuberculin dan untuk buat chest X-ray. Hari Sabtu ke Hospital Sg Buloh untuk diukur kesan suntikan tuberculin. So hari ini, baru berjumpa doktor perubatan untuk dapatkan keputusan sebenar ujian. Alhamdulillah, Ana dan Fatihah are both cleared from being infected by tubeculosis bacteria. 

Anak yang tiga lagi, hari Sabtu nanti baru bawa pergi berjumpa doktor sebab mereka semua bersekolah. InshaaAllah mereka pun akan get declared, ok sebab, tiada langsung kesan suntikan tuberculin dilihat pada lengan mereka. Imej X-ray pun nampak clear je, tiada tompokan pada ruang paru-paru...chewahhh...Ana pulak yang buat keputusan. Hehehe..

Anak yang terjangkit kuman tu pun nampaknya dah semakin pulih...dah mula bekerja semula hari ini. Kesian dia...dua minggu kena pakai mask sepanjang hari di rumah. Juga tidak dibenarkan ke luar bilik melainkan jika perlu. Sekarang dah boleh bersama2 menonton tv and makan bersama di meja makan.

Mudah2an kami semua terus sihat sejahtera. Aamiin..

2 comments: