Tuesday 18 September 2012

Sampainya hati!

Berita tergembar dalam suratkhabar pagi ini, "Bayi maut dicampak dari tingkat tiga". Tersentak i membaca tajuk berita itu. Terus sahaja i mengucap panjang. Siapakah yang sanggup berbuat begitu?

I terkenang saat i mengandungkan anak-anak i sendiri dan melahirkan mereka. Terkenang betapa sakitnya proses melahirkan. Tak terfikir bagi i membiarkan seekor nyamuk pun hinggap di tubuh anak yang dilahirkan. Inikan pula menyiksa bayi yang tidak tahu apa-apa. Bagaimana tergamak mencampak bayi yang baru sahaja beberapa jam dilahirkan umpama sampah? Ya Allah....di mana nilai belas ihsan manusia sekarang ini...tambah-tambah bagi seorang wanita?

Maka i terus berdoa untuk anak-anak i," Ya Allah, lindungkanlah anak-anak ku semua dari terkeluar dari agamaMu, jauhkanlah mereka dari perbuatan buruk, jauhkanlah mereka dari kejahatan dunia dan akhirat, wujudkanlah rasa kasih dan sayang mereka terhadap semua makhluk di dunia ini. Ya Allah, perkuatkanlah iman anak-anak ku dari godaan syaitan dan iblis. Perkuatkanlah iman serta takwa mereka terhadapMu. Lindungilah mereka selalu Ya Allah dari segala yang merosakkan....amin...yarabbal alamin...."

No comments:

Post a Comment